Advertise Here

Pena Mawar Hijau

- Another Blogger Blog's

Pernah tak fikir kenapa kita tak boleh nak rasa gembira setiap hari? Kadang2 dalam seminggu tu mungkin ada je hal yang buat kita rasa tension sangat, rasa nak marah, sampai nak senyum pun susah. Macam mana tu.. Pada saya, sebab tulah kalo boleh kita kena ada minat terhadap banyak benda. Kiranya pelbagaikan minat. Minat pada buku, sukan, menulis, melukis, bercerita, bermain semua la. Sebabnya? Supaya kita tak fikir sangat pasal hal2 yang boleh buat kita rasa tak senang tadi. Cuba bayangkan kalo kita ada satu minat je. Kalo tiba2 ada masalah berkaitan tu, habis nak buat apa lagi? Tak ke tension jadinya. Sekurang2nya bila minat banyak benda, kita boleh alih perhatian jap untuk buat perkara lain. Jadi kurangla sikit rasa sakit kepala kan. Bila dah ok, kan boleh fikir dengan tenang, jadi masalah tadi tu boleh la diselesaikan dengan cara baik. Tak perlu lepas geram pada orang, atau menyakitkan diri sendiri. Pilihan sentiasa terletak pada kita, tinggal nak buat atau tak je.

Selamat mempelbagaikan minat =)

0 ulasan:

Catat Komen

Dikuasakan oleh Blogger.