Advertise Here

Pena Mawar Hijau

- Another Blogger Blog's

Ya Allah Ya Tuhanku,
Seringkali aku merintih sendiri
Kerana terlalu lemah meniti suratan-Mu
Mengapa terasa sukar untukku hadapi
Meskipun telah kucuba bertahan
Kerapkali titisan jernih menuruni kelopak mata ini
Membawa bersama luluhnya harapan
Dan setiap kali itu aku cuba berdiri
Menetapkan semangat di balik kekuatan yang masih tersisa
Dalam keheningan malam
Kutatapi lembaran kalimah-Mu dengan penuh rasa syukur
Dalam kerendahan hati
Aku tunduk di hamparan sejadah
Menangisi kelalaianku mengutip hikmah
Dan kala itu dapat kurasa lembutnya sentuhan hidayah-Mu
Menyusup meresapi ruang sanubariku
Menyembuhkan luka-luka semalam
Walau janjiku sering termungkir
Namun kasih-Mu tak pernah pudar
Dan sesekali takkan pernah aku terlupa
Aku adalah hamba-Mu yang sangat bertuah
Kerana Engkau menerimaku dalam ungkapan yang paling agung…

0 ulasan:

Catat Ulasan

Dikuasakan oleh Blogger.