Advertise Here

Pena Mawar Hijau

- Another Blogger Blog's

Bagaikan mimpi yang sering bertandang menyeri tidur yang lena
Mencipta kenangan indah seakan diatur satu persatu, jilid demi jilid
Walau aku kadangkala dibuai angan-angan kosong
Namun aku tetap berpijak di bumi nyata
Sekadar mengisi ruang masa yang berlegar
Kusangka angan hanya suatu khayalan, dan tidak mungkin dapat diterjemah menjadi realiti
Kerana hatiku tidak tekad menginginkannya begitu
Tetapi kini aku mengakui kebenaran
Segala apa yang dirasa hati, yang terfikir di minda
Bahawa cinta ini mengunjungiku, adalah benar milikku
Yang perlu aku pelihara dan yakini
Biarpun aku masih ragu kerana bimbang ia adalah mimpi
Yang akan hilang dalam hembusan angin pagi
Tatkala kelopak mata terbuka…
Ya, semuanya begitu pantas namun ia benar
Tersentak kecil hatiku saat mengimbas kembali
Laluan perjalanan rasa ini yang kian memenuhi kamar hati
Sungguh dia bijak menyisipkan rasa kasih
Pada setiap ruang yang terlihat atau tersembunyi
Kerana keyakinan dan usahanya nyata lebih tinggi berbanding usaha dan keyakinanku untuk menolaknya…

0 ulasan:

Catat Ulasan

Dikuasakan oleh Blogger.