Advertise Here

Pena Mawar Hijau

- Another Blogger Blog's

Rumahku syurgaku, kampungku sumber kedamaianku=)
Wah, seqhonok sungguh kalau buleh balik kampung, qhasa macam lama sangat dah dok kat bangi ni. Tapi tak habih explore jgk hehe. Kami lebih suka dok kat qhumah ja kalau takdak keperluan nak pi mana2. Kalau dok kampung, ada kucing dan ayam yang kena bagi makan. Paling kuqhang pun 2x sehari bagi depa makan. Nak tergelak bila nak bagi makan kat kucing2 tu. Bercepeqha laqhi naik tuqhun qhumah flat 3 tingkat depa tu sebab dengaq bunyi orang bukak pintu pagaq. Dah tau tu tandanya orang bawak makanan tuk depa. Kalut betoi dok bising pulak tu. Tu belom bukak pagaq qhumah depa lagi, dah tunggang terbalik pinggan mangkuk yang ada. Habih depa pijak, tendang ke bawah. Lapaq sangatla tu. Bukak je pintu qhumah, pakat dok seqhebu kluaq. Masa tula sangat mencabaq, kena pegang pinggan makanan kuat2 kalau dak habih tumpah depa taqhik. Huh berpeluh dahi masa tu. Kuss semangat...Macam dalam peqhang dah gamaknya. Yang ayam sekoq ni lain pulak ceqhita. Kami kuqhung dia sekoq dia ja sebab dia tu tak sedaq diqhi dia ayam, dok peqhasan dia tu kucing. Bayangkan, dia cuma makan nasi yang dah dimasak, beqhas konfemla takmau, keqhas kot bagi dia. Pastu pulak buleh dia pi makan satu pinggan dengan kucing, tak pi makan dengan ayam2 lain. Aneh sungguh makhluk ni. Dulu masa mula bela kecik ja dia, la ni dah besaq, kalah ayam bapak yang dok bising pagi2 tu. Tapi nak sembelih memang tak kot, sayang. Ni kalau oqhang nampak mesti dia dah kena culik. Sebab tu takleh biaq dia dok pi jalan2 kat kedai. Satgi dok sengap2 orghang cekup ambik buat gulai. Bahaya tu. Satu lagi yang pelik, ayam ni kita buleh pegang dia selamba je, dia tak kisah pun. Sebab apa? Sebab dia ingat dia kucing, oqhang dok pegang, belai. Ish3 memang ada masalah kekeliruan personaliti ayam ni. Apapun kami tetap sayang dia sebab dia baik, tak kacau oqhang hehe. Waa rindu pulak kat depa. Bila ceqhita kat sini qhasa macam release sikit hehe... Nantila sambung lain kali. Nak buat qheja lain pulak.

1 ulasan:

~~yuki~~ berkata...

waaaa syu.....entry ni mengingatkn kt kg km gak....huhuhu....rindu sgt2!

Catat Komen

Dikuasakan oleh Blogger.