Advertise Here

Pena Mawar Hijau

- Another Blogger Blog's

Ya Allah Ya Tuhanku, aku merindukan saat bersama-Mu. Di mana dalam hidupku hanya ada Engkau untuk selalu di sampingku, menemaniku dalam tawa dan tangis, waktu aku letih menempuh arus hidup yang berliku dan tika aku ingin bercerita, berkongsi kisah hidupku yang penuh warna. Ibu ayah dan keluarga sentiasa di hatiku tetapi aku tidak ingin menyukarkan mereka untuk terbeban dengan segala kesusahan yang aku lalui. Kerana itu, aku yakin untuk meletakkan mereka yang aku sayangi di dalam perlindungan dan rahmat-Mu Ya Allah. Sedang aku di sini juga sangat memerlukan sentuhan lembut hidayah-Mu. Sungguh Engkau mampu memberikan seluruh alam ini perhatian dan kasih-Mu pada setiap saat tanpa sebarang kekurangan. Ya Allah, aku aman dalam perhatian-Mu. Aku sedar, Engkau mengujiku kerana kasih-Mu pada hamba-Mu yang lemah ini. Agar dia tidak terus lemah dan selalu ingat untuk bangkit setiap kali terjatuh. Agar dia tidak meminta kepada selain daripada-Mu. Agar dia sentiasa bersyukur bila mengenang kembali nikmat yang masih ada padanya, yang dimilikinya. Sungguh itu semua hanya pinjaman, yang harus dengan kesediaan hati hamba-Mu ini perlu redha melepaskan apa yang bukan miliknya di saat Engkau mengambilnya kembali. Dan meyakini bahawa Engkau akan menggantikannya dengan sesuatu yang terlebih baik pula untuknya, benar kan begitu Ya Allah? Biarpun pada pandangan hamba-Mu itu mungkin sesuatu yang tidak disukainya, tetapi Engkau memberinya apa yang sebenarnya dia perlukan. Akan tiba suatu masa hamba-Mu itu akan mengakuinya dengan jiwanya yang luhur. Aku mampu tersenyum Ya Allah, kerana terkenang janji-Mu yang sering membuat jiwaku tenang dan terhibur. Ya Allah aku ingin lagi berbicara dengan-Mu, malah sentiasa menjadi harapanku setiap masa dan ketika. Aku juga ingin dikasihi-Mu dan Rasul-Mu, moga aku dapat memasuki syurga-Mu bersama mereka yang telah Engkau janjikan. Limpahkanlah redha dan rahmat-Mu untuk kami Ya Allah. Masih belum cukup bekalan untuk ku persiapkan ke sana. Tapi aku akan berusaha untuk itu, berilah petunjuk-Mu kepadaku, kepada kami, moga kami dapat melangkah ke sana dengan penuh kesyukuran... Amiiin Ya Rabbal 'Alamiiin=)

0 ulasan:

Catat Ulasan

Dikuasakan oleh Blogger.