Advertise Here

Pena Mawar Hijau

- Another Blogger Blog's

Mata adik seolah terpaku pada susuk seorang gadis yang sedang berjalan menuju hentian bas di depan perpustakaan. Langkahnya tidaklah aneh tetapi ada sesuatu yang membuatkan adik tergamam tanpa kata-kata tika dia hampir melintasi adik...
"Aku jadi hairan melihat apa yang tersarung di tubuhnya... Dia memakai baju tapi aku dapat melihat bentuk tubuhnya dengan jelas, dia memakai tudung tapi aku dapat melihat batang lehernya bersama juraian rantai. Malah aku juga dapat melihat telinga dan rambut di sebalik kesamaran tudungnya yang nipis..." hati kecil adik seakan mengomel sendirian.
"Astaghfirullah...ucap adik panjang saat tersedar arah mata yang tidak terduga. Ya Allah, ampunilah aku kerana memandang begitu. Tiada niat untuk membuatnya serba salah atau salah sangka. Hanya kali ini jiwaku terusik dengan 'pemandangan' biasa yang acap kali kulihat."
Dalam tunduk, fikiran adik ligat mencari semula dalam kotak mindanya apakah masih lagi tersisa kandungan kitab yang pernah dipelajarinya dahulu, yang paling tepat adalah bab panduan berpakaian dalam Islam.
~bersambung...

0 ulasan:

Catat Ulasan

Dikuasakan oleh Blogger.